Logo ile

Kök Hücre Tedavisi

KİREÇLENME, MENİSKÜS, SPORCU YARALANMALARI VE OMUZ KAS PROBLEMLERİNDE TEK SEANSLIK HIZLI ÇÖZÜM;

YAĞ DOKUDAN KÖK HÜCRE TEDAVİSİ

Yapılan çalışmalar yağ dokusunun erişkin tip kök hücreler açısından vücuttaki en zengin kaynak olduğunu ortaya çıkarıldı. Bu sayede bir zamanlar hastaların kurtulmak istedikleri yağlar artık içindeki hücreler sayesinde şifa kaynağı oldu. Yağdan elde edilen kök hücreler verildikleri yerde eksik olan hücre tipine dönüşüp onarım faaliyetlerinde bulunmaktadırlar.Yenileyici hücrelerle sıfır kıkırdağa sahip bölgelerde bile kıkırdak oluşumu gözleniyor.

Yağdan kök hücre tedavisi nedir? Etkili midir?

Vücudun kendini onarma mekanizmalarını harekete geçiren kök hücreler, kemik iliği ve yağ dokudan elde edilmektedir. Yapılan çalışmalar kök hücre tedavilerinin kas ve iskelet sistemi hastalıklarında etkili olduğunu göstermiştir.

Yağdan kök hücre tedavisi hangi rahatsızlıklarda uygulanır?

Kök hücre tedavisi eklem kireçlenmelerinde, menisküs , bağ hasarlarında, omuz kas problemlerinde, kas ucu iltihaplarında başarıyla kullanılmaktadır. Sporcu yaralanmalarında da kısa sürede iyileşme sağlamaktadır.

Yağdan kök hücre tedavi süreci nasıldır? Etkisini hemen gösterir mi? Kaç seanstır, iyileşme süreci nasıldır?

Tedavide hastalar aç karnına anestezi kontrolünde hafif sedasyon  verilerek plastik cerrahi tarafından göbek bölgesinden yağ doku alınmakta ve laboratuvar koşullarında yaklaşık 2 saat süren ayrıştırma işlemi sonrası eklem ya da kas problemi olan alana tarafımızdan enjekte edilmektedir.

Ömür boyu etkili midir? Tedavi sonrası nelere dikkat esilmelidir?

Tedavide etkinlik yaklaşık 1 hafta sonra başlamakta ve hücrelerin artışı ile her geçen gün artmaktadır. Tedavi sonrası 2 günlük hareket kısıtlaması sonrası hasta günlük hayatına dönebilir. Tek seanslık uygulama yapılır; hasarın büyüklüğüne göre nadiren ek uygulama gerekebilir.

Kök hücre tedavisinde PRP ve yağ dokudan oluşan 2 yöntem var, farkları nelerdir?

Prp uygulaması kök hücre tedavisi değildir. Trombosit zengin serum enjeksiyonudur. Burada daha kısa süreli growth faktör salınımı olur. Kök hücre tedavisinde artan hücre sayısı ile sürekli artan bir growth faktör salınımı gerçekleşir.

Yağ dokudan kök hücre tedavisinin diğer klasik yöntemlere göre avantajları nelerdir?

Yağ dokudan kök hücre tedavisi tek sefer uygulanması ve tedavi edici özelliği nedeniyle giderek yaygınlaşacak etkin bir tedavi metodudur.

Randevu ve Sorularınız İçin Bize Ulaşın

Acıbadem Altunizade Hastanesi (Haftada 2 Gün)
Acıbadem Bursa Hastanesi